مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 14:002024-01-06پزشكي

درمان اسپاستیسته یا سفتی عضلات بعد از سکته مغزی 


متخصص بیماری های مغز و اعصاب به تشریح درمان اسپاستیسته یا سفتی عضلات بعد از سکته مغزی پرداخت و گفت: تقریباً از هر سه بیمار یک نفر ممکن است پس از سکته دچار اسپاستیسیتی شود.

- دکتر مجتبی خزایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی اسپاستیسیتی رخ می دهد، ماهیچه ها سفت می مانند و این مسأله می تواند باعث درد، وضعیت غیرطبیعی و حرکات غیرقابل کنترل شود.

وی افزود: اسپاستیسیتی می تواند در هر یک از اندام های بدن رخ دهد اما بیشتر در بازو دیده می شود و ممکن است فعالیت هایی مانند لباس پوشیدن و غذا خوردن بسیار دشوار شود.

خزایی ادامه داد: انواع درمان ها از جمله داروها می توانند در رفع این مشکل کمک کننده باشند اما اینکه از کدام روش های درمانی استفاده می کنید بستگی به میزان و شدت اسپاستیسیته شما دارد؛ ممکن است برای درمان مشکل به بیش از یک نوع روش درمانی نیاز داشته باشید و برای بهترین نتایج در طول توانبخشی سکته مغزی، داروها در ترکیب با درمان هایی مانند تمرینات کششی و تقویتی بهترین کارآیی را داشته باشند و معمولاً نخستین خط درمان هستند.

وی بیان کرد: وقتی نوبت به توانبخشی سکته می رسد، یک دارو برای همه مناسب نیست؛ تیم توانبخشی سکته مغزی با شما همکاری خواهد کرد تا دریابند کدام داروها در صورت وجود می توانند سفتی پس از سکته را بهبود بخشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان اسپاستیسته یا سفتی عضلات بعد از سکته مغزی 

درمان اسپاستیسته یا سفتی عضلات بعد از سکته مغزی